Summering

Mycket har onekligen handlat om kartor under 2017! Jag har läst om kartor, skrivit om kartor, pratat om kartor, ritat kartor, förundrats av kartor och följt kartor. Tur då att så gott som alla mina vänner delar lite av mitt intresse för kartor, annars hade jag nog tappat några under året. Jag menar, man blir ju så lätt fast i sitt ämne och gärna drar en och annan karthistoria.

Precis innan jul kom Handbok för kartläsare med på DNs bästa-lista där Lotta Olsson valde årets bästa barn och ungdomsböcker. Det kändes stort och mycket hedrande! Ett erkännande att ta med in på det nya året.

Men det var inte bara DN som skrev om Handbok för molnskådare, nej även Östersundsposten.

Jag befinner mig alltjämt uppe bland molnen och håller i mina molnskådarkurser. På Prins Eugens Waldemarsudde kommer mina kurser att från och med i vår erbjudas som skolprogram. I maj och juni är redan 12 klasser bokade. Det är hur kul som helst! Har du en klass som du tror skulle vara intresserade? Läs mer här:

https://www.waldemarsudde.se/skola/skolprogram-forskolan-arskurs-6/molnskada-pa-waldemarsudde/

Två molnskådarkurser ute i landet är bokade, 18 mars i Umeå och 11 juli i Östersund. Mer om det längre fram.