Molnens melodi

De som följer mig på instagram https://www.instagram.com/linnea.krylen/ vet redan att något är på gång. I vår kommer min femte bok, men min första tillsammans med en annan upphovsperson! Jag har nämligen skapat bildberättelsen till den tonsatta bilderboken Molnens melodi och kompositören Björn Petersson har tonsatt och skrivit texterna. Sjunger gör Agnes Åhlund.

På bilden ser ni omslagsillustrationen. Just nu håller jag på med textningen. Hela boken ska nämligen handtextas.

Till boken kommer det att finnas en skiva och länkar till musiken digitalt. Det är alltså meningen att man ska ”läsa” boken genom att titta på bilderna och lyssna på musiken. Naturligtvis får man ett litet pling, när det är dags att vända blad.

Jag är otroligt glad för det här samarbetet och i slutet av maj kommer den ut! På det här viset har jag fått vara i molnens värld under ett projekt till! Denna gång för de allra minsta. Här har jag också fått djupdyka i fjällmotivet, mitt favoritmotiv näst molnen.

Fotot från arbetsbordet ger en hint om vad det är för sorts bok.